Ruoho on vihreämpää jäsenkentillä!

Viestintä on vaikuttamista!

Seminaarin ensimmäisen puheenvuoron sai Suomen Olympiakomitean toimitusjohtaja Mikko Salonen. Hän korosti urheilun intohimoa ja painotti viestinnän roolia vaikuttamiskeinona. Maineen kanssa haasteissa oleva Olympiakomitea pohtii rajallisten resurssiensa käyttämistä viestintään ja vaikuttamiseen.

Mitä eri viesteillä halutaan saada aikaan?
Elämme urheilussa muutospaineiden aikaa ja on epäselvää millä malleilla mennään kohti tulevaisuutta. Mikä on jatkossa esimerkiksi vapaaehtoistyön rooli?
– Tiedottaminen on monissa seuroissa lapsenkengissä, harmitteli Salonen. Olympiakomitea tutki itse, mitkä ovat sen tärkeimmät vaikuttajakanavat. Kyselyssä oli mukana noin 2000 urheiluvaikuttajan ryhmä.
Vastaajat pitivät tärkeimpänä vaikutuskanavana henkilökohtaista yhteydenottoa. Vastauksista kävi myös ilmi, että pk-seudun ulkopuolella some ei enää olekaan niin vahva viestintäkanava kun luulemme. – Vaikuttajat ovat joka tapauksessa se ryhmä, johon kannattaa olla yhteydessä, myös henkilökohtaisesti. Heidän kauttaan viesti menee perille, painotti Salonen

Olympiakomitean toimitusjohtaja Mikko Salonen muistutti, että viestintä on vaikuttamista.

Liity postituslistalle

SGK-LAKINEUVONTA
Suomen luontoystävällisin golfkenttä
BirdieTime
Matkailun teemanumero 2-18
Golfkenttien Some-näkyvyys
takaisin ylös