Ruoho on vihreämpää jäsenkentillä!

Ford Mustang:
Haluatko kesyttää tämän pedon?

Uudet Ford Mustang coupé- ja avoautomallit lupaavat maailmanluokan suorituskykyä ja hienostuneisuutta korostaen samalla Mustangin puolivuosisataista perintöä ja asemaa maailmanlaajuisena ikonina. Uusi Mustang on ensimmäinen Euroopassa vuonna 2015 myyntiin tuleva Mustang oltuaan tuotannossa jo lähes 50 vuotta.

“Mustangin mahtava maine suorituskykyisenä autona ja sen ikoninen asema vapauden ja optimismin symbolina tunnetaan myös siellä, missä auto ei ole koskaan ollut myytävänä”, kertoo Stephen Odell (Ford Executive Vice President, Europe, Middle East and Africa). “Uusi Mustang on teknologisesti edistyksellinen ja nykyaikainen, mutta siinä ei ole unohdettu sitä Fordin perintöä, joka on inspiroinut Fordin asiakkaita sukupolvesta toiseen.”
Mustangeja on myyty vuoden 1964 jälkeen yli 9 miljoonaa. Se on maailman tykätyin auto Facebookissa, se on esiintynyt tuhansia kertoja elokuvissa, televisiossa, musiikissa sekä videopeleissä.
Uudesta Mustangista löytyy huippuunsa viety tehokkuus kuitenkin niin, että ajodynamiikkaa ja käytettävyyttä ei ole unohdettu. Siinä on paljon uusia kuljettajaa avustavia ja mukavuutta lisääviä teknologioita.
Päivänselvä Mustang
Mustangin molempien mallien, coupén ja avoauton, muotoilu tuo esiin auton todellisen luonteen. Siinä on säilytetty klassisen Mustangin peruselementit, jotka tunnistetaan myös Euroopassa. Näitä elementtejä ovat pitkä, veistoksellinen konepelti ja lyhyt perä, molemmat nykyaikaisesti toteutettuna.
“Ensivaikutelman pystyy tekemään vain kerran, ja kun näet tämän auton, näet välittömästi, että kyseessä on aito Mustang”, kertoo Moray Callum (Ford Executive Director, Design, The Americas).

Ford Mustangin tärkeimpiä muotoilun yksityiskohtia ovat:

  • Matala kattolinja ja leveä ulkoasu
  • Virtaviivainen profiili, jyrkästi viistossa oleva tuulilasi ja takaikkuna
  • Kolmiulotteiset, kolmipylväiset takavalot
  • Nykyaikaisesti ”haita muistuttava” etusäleikkö

Ford Mustangin avoautomallissa on vakiovarusteena monikerroksinen, eristetty kangaskatto, joka tekee siitä arvokkaan näköisen, mutta samalla saa aikaan sen, että matkustamo on hiljainen.

Suuri ja selkeä kojelauta tuo kaiken kuljettajan tarvitseman informaation hänen eteensä tilavassa matkustamossa, joka muistuttaa lentokoneen ohjaamoa. Ergonomisesti sijoitetut katkaisijat ja nappulat ovat helposti hallittavissa. Auton leveyden ja uuden takajousituksen ansiosta siinä on suurempi hartia- ja lantiotila. Takaluukkuun mahtuu kaksi golfbägiä.

Mustang-kokemus
Se miltä Ford Mustang näyttää, millaista sillä on ajaa ja minkälainen ääni siitä lähtee, ovat ihmisiin syvään juurtuneita mielikuvia. Mustangin voimansiirtovaihtoehdot ja alustan säädöt on suunniteltu sellaisiksi, että ne vastaavat eurooppalaisten kuljettajien odotuksia ajodynamiikasta.
Fordin kiitelty, myös Eurooppaan tuleva 5.0 -litrainen V8-moottori, jossa on 418 hevosvoimaa ja 524 Nm:n vääntö, saa rinnalleen täysin uuden 2.3-litraisen EcoBoost-moottorin. Moottori tuottaa turbolle ominaisen suorituskyvyn sellaisella polttoaineen kulutuksella ja päästöillä, joita eurooppalaiset vaativat.
Mustangin eurooppalaisessa 2.3 litran EcoBoost-moottorissa on suoraruiskutus, muuttuva venttiilien ajoitus ja turboahdin. Ainutlaatuinen imusarja ja turboahtimen kotelo saavat aikaan 314 hevosvoiman tehot ja 434 Nm:n väännön. Automaattivaihteiseen autoon saa valinnaisvarusteena ohjauspyörässä olevat vaihteenvalitsimet.

Mustang on todellisen autofanin auto
Uudessa Ford Mustangissa on täysin uusi etu- ja takajousitus. Edessä uudenlainen kehänmuotoinen apurunko auttaa jäykistämään eturakennetta vähentäen massaa, mutta tarjoten ennustettavamman ohjaustuntuman ja siten paremman käsiteltävyyden, ohjauksen ja ajettavuuden.
Uusi kaksoiskuulaliitoksella varustettu MacPhersonin etujousituksen joustintuki mahdollistaa suurten ja tehokkaiden jarrujen käyttämisen. Sekä 2.3-litraisessa EcoBoostissa että V8-moottorilla varustetussa GT Mustangissa on suorituskykyiset jarrut 19-tuumaisin vantein.
Takana on täysin uusi kiinteälinkkinen erillisjousitus. Geometria, vaimentimet ja holkit on muutettu ja säädetty juuri tätä autoa varten. Ne sopivat hyvin eurooppalaisille teille ja vauhdikkaaseen ajoon. Uudet alumiiniset olka-akselit auttavat vähentämään jousittamatonta massaa ja parantavat ajettavuutta ja käsiteltävyyttä.

Älykästä teknologiaa
Uudessa Mustangissa on joukko innovatiivisia teknologioita, jotka tuottavat kuljettajalle tietoa, auttavat auton hallinnassa ja mahdollistavat erilaisten laitteiden käytön autossa silloin, kun sitä haluaa. Kuljettaja voi esimerkiksi säätää ohjausta, moottorivastetta, vaihteistoa ja elektronisia vakausasetuksia käyttämällä Selectable Drive Modes -toimintoa. Uusi Ford Mustang on ensimmäisiä ajoneuvoja Euroopassa, joka tarjoaa SYNC 2 -järjestelmän. Fordin edistyksellisessä kommunikointijärjestelmässä on korkearesoluutioinen 8-tuumainen kosketusvärinäyttö ja kehittynyt äänihallinta, joiden avulla radion, navigointijärjestelmän, ilmastoinnin ja matkapuhelimen käyttö ajon aikana on helpompaa.

Liity postituslistalle

SGK-LAKINEUVONTA
Suomen luontoystävällisin golfkenttä
BirdieTime
Matkailun teemanumero 2-18
Golfkenttien Some-näkyvyys
takaisin ylös