Ruoho on vihreämpää jäsenkentillä!

Suomalaista digiosaamista kansainvälisille kentille!

Suomalainen Birdietime on nousemassa kovaa vauhtia golfin maailmankartalle. Digitaalisia varauspalveluita tarjoava yritys on viimeisen vuoden aikana solminut yhteistyön Suomen PGA:n kanssa, ja hankkinut kymmenittäin asiakkaita Suomesta. Nyt Birdietime on päässyt erinomaiseen vauhtiin myös isoissa golfmaissa.

Birdietime tarjoaa digitaalisia varauspalveluita golfopettajille ja -akatemioille. Tavoitteena on helpottaa golf-opettajien ja pelaajien yhteistyötä, lisätä opetuspalveluiden kysyntää ja sitä kautta tehdä golfista hauskempaa entistä useammalle pelaajalle.
– Golfin pelaamisen tavat ja käytännöt muuttuvat hurjasti tulevina vuosina, ja haluamme olla mukana luomassa tätä muutosta, kertoo Birdietimen perustaja Mikko Back, joka on ennen yhtiön perustamista tehnyt pitkän uran digipalveluiden ja verkko-oppimisen parissa.
– Pilotoimme palveluamme viime kesänä Suomessa, ja teimme samalla markkinatutkimuksen Irlannissa. Palaute oli erinomaista, ja syyskuussa lähdimme kiertämään golfin synnyinmaita Irlantia ja Skotlantia, jatkaa Back. Kesällä Birdietime solmi strategisen yhteistyökumppanuuden PGA Finlandin kanssa. – Yhteistyö on ollut meille erittäin tärkeää. Olemme oppineet heiltä paljon, ja yhteistyö on mahdollistanut pääsyn ns. isoihin pöytiin, jatkaa Back. Backin mukaan PGA on erittäin arvostettu ja tärkeä ulkomailla – jopa enemmän kuin Suomessa.
Tällä hetkellä Birdietimella on reilut 50 asiakasta Irlannissa, 30 Skotlannissa, 15 Pohjois-Irlannissa ja ensimmäiset asiakkaat myös Englannissa ja Floridassa. Suomessa Birdietimea hyödyntää tällä hetkellä reilut 40 PGA prota.

Miksi Irlanti ja Britannia?
Back kertoo ihmetelleensä jo pitkään sitä, miten golfopettajat ja valmentajat käyttävät kyllä opetuksen apuna todella kehittyneitä digityökaluja, mutta opetuksen varaaminen ja maksaminen tuntuu laahaavan 90-luvulla. Ja sama ilmiö tuntuu toistuvan maasta toiseen.
– Tutkimme laajasti eri markkinoita, ja päätimme mennä suoraan golfin synnyinseuduille, jossa käytännöt ovat Suomeakin vanhakantaisempia. Tehtävämme on yksinkertainen – yritämme syrjäyttää paperia ja kynää, naurahtaa Irlantia ja Skotlantia syksyn kiertänyt Back.
Vastaanotto PGA proiden keskuudessa on ollut hyvä: palveluiden tuominen digiaikaan on ollut monella työn alla, ja aivan vastaavaa palvelua ei markkinoilla ole ollut. Suomessa (aktiivisia) opettavia PGA proita on satakunta, Britanniassa ja Irlannissa yhteensä lähes 8 000. – Tavoitteenamme on tavata iso osa tulevan talven ja kevään aikana, jatkaa Back. – Reissutahti on ollut kova, ja vaikka upeita kenttiä ja klubeja on tullut nähdyksi kymmenittäin, ovat omat pelikierrokset jääneet syksyn aikana vähiin.

Minne seuraavaksi?
Suomessa ja valtaosassa Eurooppaa golf on hyvin kausiluonteista säästä johtuen. Back uskoo, että talviharjoittelun suosio tulee lisääntymään. Suomeen nousee uusia talviharjoittelupaikkoja, ja Iso-Britanniassa klubit ja prot rakentavat sisäharjoittelun mahdollistavia studioita tai katettuja rangeja nopealla tahdilla. – Vuoden ympäri tapahtuva harjoittelu vaatii hyvät työkalut PGA pron ja pelaajan väliseen yhteistyöhön ja yhteydenpitoon, uskoo Back.
Birdietimen tähtäimessä ovat globaalit markkinat. Back kertoo yhtiön sisäisenä tavoitteena olevan, että Birdietimelle on aina “kausi käynnissä” jossain päin maailmaa.
– Vuoden 2018 aikana keskitymme pääosin Iso-Britannian markkinoihin, mutta myös Yhdysvallat on meillä parhaillaan pohdinnan alla, toteaa Back.

Vahva tiimi maailmanvalloituksen takana
Birdietimen taustalla on joukko kokeneita digipalveluiden ja markkinoinnin ammattilaisia sekä Suomen eturivin golfnimiä.
– Kun Birdietime perustettiin, meillä oli selkeä tavoite: olla maailman paras siinä, mitä teemme. Kun tehdään maailman parasta palvelua, tarvitaan maailman paras tiimi ja taustajoukot sitä tekemään, kehaisee Back.
Yhtiön pääkonttori on Helsingissä, ja työntekijöitä tällä hetkellä kahdeksan kolmessa eri maassa. Tunnetuimmat golfnimet Birdietimen takana ovat Vierumäki Golfin toimitusjohtaja Jan Ruoho ja ammattilaisgolfari Antti Ahokas.

Palvelu: www.birdietime.com
Palvelun kuvaus: Verkkopalvelu golf-opetuksen varaamiseen ja maksamiseen
Kenelle soveltuu: Kaikille golfareille tasosta riippumatta, myös heille, jotka vasta miettivät lajin aloittamista
Mitä maksaa: Maksuton kuluttajalle
Ota yhteyttä: mikko@birdietime.com

Lisätietoa yrityksestä:
www.birdietimeforbusiness.com/

Birdietime Innovations Oy on Helsingissä ja Dublinissa toimiva yhtiö, joka kehittää innovatiivisia digitaalisia palveluja, jotka yhdistävät golfin ammattilaisia ja golfareita.

Birdietimen palvelut tukevat golfopetuksen ammattilaisten liiketoimintaa sekä auttavat golfareita oppimaan rakastamaansa lajia helpommin ja nopeammin.

Vastaanotto PGA proiden keskuudessa on ollut hyvä: palveluiden tuominen digiaikaan on ollut monella työn alla, ja aivan vastaavaa palvelua ei markkinoilla ole ollut.

Birdietimen taustalla on joukko kokeneita digipalveluiden ja markkinoinnin ammattilaisia sekä Suomen eturivin golfnimiä.

Liity postituslistalle

SGK-LAKINEUVONTA
Suomen luontoystävällisin golfkenttä
BirdieTime
Asumisen_teemanumero1-18
takaisin ylös